belgium News

Waarom het grootste brandverlies in Californië dit jaar niet betekent dat in 2018 massale renteverhogingen zullen plaatsvinden

0 8

Een brandweerman loopt in de buurt van een zwembad als een huis in vlammen uit het Skirball-vuur langs Linda Flora Drive op 6 december 2017 in Bel-Air, Californië.

Met de enorme wijnkelders van oktober en de huidige monsterrook die Zuid-Californië overspoelt, zal dit jaar in recordboeken worden vernietigd als een van de meest verwoestende brandseizoenen ooit voor verzekeringsverliezen. Een woordvoerder van de toezichthouder voor de staatsverzekering zei donderdag dat het jaarlijkse verlies van de branden van de staat al 10 miljard dollar bedroeg, maar een maatregel van de staat, enkele decennia geleden geïmplementeerd, van de kiezers in Californië kunnen ze volgend jaar weer redden van enorme stijgingen van de ziektekostenverzekeringstarieven.

De claims van California in Californië alleen staan ​​nu aan de top van $ 9,4 miljard, inclusief vernietiging of schade aan meer dan 21.000 huizen en 2.800 bedrijven, onthulde de California State Insurance Commissioner woensdag. Vanaf donderdag zijn ten minste 200 structuren vernietigd tot nu toe in Ventura County's Thomas Fire, en het is voor het catastrofale verlies in Los Angeles County.

"Dit zijn buitengewone verliezen – slechts 9,4 miljard. Alleen al in oktober – en helaas, als er in Zuid-Californië woede heerst, kunnen we voorspellen dat we ook daar aanzienlijke verliezen zullen zien ", zei Dave Jones, commissaris voor Verzekeringen, woensdag.

Het is te vroeg om te zeggen wat precies Het verlies van het dollarbedrag is afkomstig van de huidige bosbranden in Zuid-Californië, terwijl de brand nog steeds woedt, maar S & P Global Ratings schat dat oktoberbrand alleen al meer dan $ 12 miljard aan verliezen heeft veroorzaakt.Veel van de huizen die in Bel Air-branden verbrand of beschadigd waren deze week in Los Angeles County, inclusief woningen die tienduizenden dollars kosten, terwijl het noordelijke deel van de zogenaamde Creek Fire schade toebrengt of ten minste 30 huizen vernietigt.

We kunnen in de toekomst stijgingen van de verzekeringskosten als gevolg van de brand ervaren " , zegt Janet Ruiz, een vertegenwoordiger gevestigd in Californië bij het Insurance Information Institute.

Ruiz zei dat verzekeringsmaatschappijen ook kunnen besluiten om geen nieuw beleid te schrijven voor woningen in gebieden die als een groot risico worden beschouwd. Ze zei ook dat ze de risico's aanpakken in gebieden die als grote brandrisico's worden beschouwd, "dus verspreiden ze zich.Een bedrijf kan zich in een hoogrisicogebied veel risico lopen en ze kunnen niet worden verlengd."

Er zijn ook gevallen waarin nieuwe verzekeringsmaatschappijen gebieden met een hoog risico betreden omdat zij mogelijk hogere premies kunnen krijgen. Aan de ene kant zullen bestaande en nieuwe verzekeringsmaatschappijen nieuwe termijnen ontvangen die zijn goedgekeurd door het California Department of Insurance.

Voor de verzekeringsmaatschappijen die het risico van herverzekeringsmaatschappijen spreiden, zeiden experts, zal grotendeels afhangen van of en hoeveel herverzekeringsbedrijven beginnen met herwaarderen. Zelfs vóór de oktoberbrand waren er al tekenen dat sommige herverzekeringsmaatschappijen de blootstelling aan vastgoedrampen wilden verminderen vanwege de invloed van orkanen.

Ondanks het feit dat een stemprocedure die vele jaren geleden is geïmplementeerd, een uitdaging zal vormen voor verzekeringsmaatschappijen die staking willen

Proposition 103, goedgekeurd door de kiesdistricten in Californië in 1988, vereist "voorafgaande goedkeuring" van de staat verzekeringsregulator voordat verzekeringsmaatschappijen onroerendgoed- en ongevallenpercentages kunnen uitvoeren, waaronder verzekeringen voor huiseigenaren.

"Californië heeft een klantvriendelijke benadering van Propositie 103 en de verzekeringssector heeft er een hekel aan", zegt Kenneth Klein, een juridisch professor uit Californië, en expert op het gebied van natuurrampen.

Klein toegevoegd: "De verzekeringssector heeft lange tijd gevochten voor voorstellen."

Onder Proposition 103 en California California Insurance, Property and Accident Insurance kan Co Men niet alle verliezen opvangen die verbonden zijn aan een evenement zoals dit jaar. branden en zet ze vervolgens eenvoudigweg op de tarieven van volgend jaar. De staat vereist een langetermijntrend, geen rampeffect van één of twee jaar.

"Californië is een staat waarvan je kunt zeggen dat het wat moeilijker is om renteverhogingen te krijgen in vergelijking met andere staten," zei S & P Global Ratings kredietanalist Tracy Dolin.

"Verzekeringsmaatschappijen kunnen niet alle verliezen in verband met een dergelijke ramp [year’s wildfires] opvangen en deze voor de tarieven van volgend jaar dumpen", zei Jones, de commissaris voor verzekeringen. "In plaats daarvan is er een ramp-factor in snelheid, wat een tendens is die terugkijkt op rampen in de afgelopen 20 jaar."

Jones zei dat dit verlies betekent in dit kalenderjaar – of dit nu afkomstig is van het wijnland of de huidige branden in Zuid-Californië – "zal worden toegevoegd aan de 20-jarige trend en zal enige invloed hebben op de tarieven."

Hij schat dat de rampen een "bescheiden effect" zullen hebben, maar wil niet zeggen hoeveel hij dacht dat het zou zijn. 19659005] "Het zal geen dramatische impact zijn," zei hij.

Jones schatte dat zijn kantoor Californië consumenten en bedrijven bijna $ 2,6 miljard aan premies heeft bespaard sinds 2011 door excessieve tarieven of renteverhogingen van verzekeringsmaatschappijen af ​​te wijzen.

Zonder voorstel 103, zei Klein, konden Californiërs ervaren wat er gebeurde in de Gulf Coast in de nasleep van de catastrofale orkaan Katrina in 2005. Hij zei dat de industrie na de ramp grote stijgingen zou kunnen doormaken.

"Na Katrina nam de verzekeringssector onmiddellijk ontslag in de veronderstelling dat er volgend jaar een Katrina-evenement zou plaatsvinden, wat natuurlijk niet gebeurde," zei Klein. "Ik denk daarom dat dit het meest winstgevende jaar was dat ze ooit hadden gehad. had het volgende jaar. "

Niettemin, zei Klein dat de regelgevende instanties van Californië het toegenomen brandgevaarrisico in stedelijke gebieden in de staat niet kunnen negeren en moeten samenwerken met verzekeringsmaatschappijen.

" Er bestaat geen twijfel over dat verzekeringsmaatschappijen moeten reageren op wat ogenschijnlijk het gevolg is van klimaatverandering, namelijk de toename van de frequentie en ernst van branden en branden in stedelijke interfaces, "zei hij." De Regeling voor de Verzekeringsmaatschappij van de Staat "heeft de besprekingen over de manier waarop zij zichzelf beveiligen al uitgebreid; dat de verzekeringssector gezond en robuust blijft in deze staat. "

Leave A Reply

Your email address will not be published.