belgium News

"Je mist de foto" in China, als je niet naar de high-end consument kijkt, zegt Anheuser-Busch

0 12

's Werelds grootste brouwer maakt zich geen zorgen over de vraag van analisten naar een mogelijke vertraging van de Chinese economie.

div> div.group> p: first-child "

" China is een van die plaatsen "Als je kijkt naar de gemiddelden, mis je de foto", zegt Carlos Brito, CEO van Anheuser-Busch InBev CNBC aan de zijlijn van het Fortune Global Forum in China.

Dit komt omdat AB InBev actief is in de high-end Chinese markt, een segment waarvan het bedrijf denkt dat het volgend jaar een potentiële groeivertraging zal overleven.

"Onze merken, onze activiteiten, onze ervaringen die we consumenten bieden, bevinden zich niet aan de mainstream kant van de markt, ze bevinden zich in de premium en super premium kant van de markt en deze segmenten groeien erg goed", zei Brito.

Deze strategie van focus op de high-end van de markt lijkt vruchten af ​​te werpen: de inkomsten van AB InBev in China stegen in het derde kwartaal met 4,6 procent.

In de eerste helft van het jaar noemde het bedrijf sterke cijfers op de Chinese markt als aanjager van de omzetgroei voor zijn merken Budweiser en Corona. Corona en Stella Artois De super-premium merken van het bedrijf hebben sinds hun introductie in 2014 een groei van dubbele cijfers meegemaakt.

Vergeleken met de verkoop in de VS, waar de merken Budweiser en Bud Light van AB InBev zijn gestruikeld, omdat consumenten afhankelijk zijn van ambachtelijke en importvariaties

Hoewel de brouwerij zich richtte op de groeiende middenklasse, zijn investeringen Gericht op de high-end, premium en super premium segmenten in China, zei Brito CNBC, toevoegend dat ze het marktgemiddelde hebben overschreden [19659003] Met betrekking tot de positie van de brouwer bij jongere consumenten, benadrukte hij het belang het was om de merken van AB InBev te combineren met kansen waar consumenten ervaring op prijs stellen.

"Wat we in de wereld zien, is niet anders dan jongere consumenten die meer op zoek zijn naar ervaringen dan producten", zei Brito. Hij benadrukte de 2018 FIFA World Cup ™, waarvoor Budweiser een wereldwijde sponsor is, als een belangrijke gebeurtenis voor het merk.

M & A-planning in uitvoering?

AB InBev, die rivaliserende SABMiller in 201 6 kocht en later verscheidene ambachtelijke brouwerijen verwierf, heeft geen onmiddellijke plannen voor verdere aankopen, aldus Brito.

"We zijn erg tevreden met de business die we vandaag hebben en we hoeven geen overnames te doen om de business te laten groeien," zei de CEO tegen CNBC.

Wanneer wordt hem gevraagd of hij Diageo wil toevoegen. Guinness maakte deel uit van de bestaande merkenportfolio van AB InBev. In plaats daarvan benadrukte Brito dat het bedrijf al een goed platform had voor organische groei.

"Maar nogmaals, 99 procent van onze mensen en onze tijd zijn echt toegewijd aan biologische landbouw en we zijn erg tevreden over onze voetafdruk," legde hij uit.

Leave A Reply

Your email address will not be published.