belgium News

Indiase startups vragen de regering om "voorkeursbehandeling" terwijl wereldwijde reuzen hun lunch nuttigen

0 13

Veel van de beste start-ups in India zetten een lobbygroep in die zich inzet voor overheidsregulering om een ​​einde te maken aan het aanhoudende succes van internationale bedrijven in het land.

div> div.group> p: first-child>

De groep, Indiatech genaamd, zal begin volgend jaar beginnen met werken, voornamelijk om de regering in New Delhi de lokale zaak te laten runnen om de internetmarkt van het land te helpen domineren, zei CNBC] De nieuwe groep vertegenwoordigt een agressieve nieuwe strategie voor een lokale industrie die moet concurreren met wereldwijde giganten – en komt altijd tekort: als lobbyen succesvol is, Het kan lokale bedrijven ten goede komen en bekende bedrijven zoals Amazon en Uber uit de zeer veelbelovende markt verdrijven.

Online retailer Flipkart, Ubers rivaal Ola en Hike messaging-app, behoren tot de Indiase tech-bedrijven achter de nieuwe lobby. De bedrijven Matrix en Kalaari hebben zich ook bij de organisatie aangesloten, aldus de personen die bekend waren met de kwestie.

"Toen een van de deelnemende leden met een dergelijk voorstel naar de regering ging" Het wordt niet serieus genomen ", zei een bron met kennis van zaken, die anoniem wilde blijven omdat hij niet met de pers mocht spreken. "Maar als een lobby een suggestie doet naar de industrie, die bijna alle lokale reuzen vertegenwoordigt, zal hij worden gehoord."

Tumbling unicorns

Op papier lijkt Flipkart voorbij zijn 2016-gevechten te gaan om geld in te zamelen. Het ontving $ 4 miljard van verschillende wereldwijde beleggers waaronder SoftBank, Microsoft en eBay dit jaar – zij het tegen een waardering van $ 11,6 miljard van $ 15 miljard twee jaar geleden.

Maar terwijl FlipKar rond kapitaal in een poging om het te bestrijden, verdubbelde rivaal Amazon op zijn India-weddenschap door $ 3 miljard naar lokale operaties te pompen. De aankondiging versterkte Am's geplande investeringen azon naar het land dat het in 2013 betrad, tot $ 5 miljard.

De resultaten van deze strategie zijn duidelijk: tijdens het belangrijke festival van Diwali, een tijd die traditioneel belangrijk is voor retailbedrijven in het land, overtrof Amazon India eerst Flipkart in de verkoop

E-commerce is niet de enige industrie die er één heeft Confrontatie ervaren: zelfs andere Indiase eenhoorns zoals Ride-Hailer Ola en Messaging-app Hike vechten voor een sterke strijd tegen mondiale rivalen, zoals respectievelijk Uber en Facebook WhatsApp. Deze bedrijven zijn, samen met anderen uit de VS, China en Europa, naar India gekomen met enorme kapitaalaandelen.

Narendra Modi, de premier van India, tijdens een gemeenteraadsvergadering op het hoofdkantoor van Facebook in Menlo Park , California, VS, 27 september 2015.

De lievelingen van de tech start-ups in India hebben geprobeerd een gedurfd front op te bouwen door hoge kortingen te bieden en hun portefeuilles uit te breiden, maar de formatie van de lobbygroep laat zien dat hun nieuwe strategie is om de bescherming van de overheid tegen de wereldwijde aanval te zoeken.

De organisatie zou de overheid overtuigen Maak het "juiste beleid" en vestig de aandacht op de interventies en enkele beslissingen die ons zullen helpen ", zei een bestuurder van een van de stichtende leden van Indiatech." Het uiteindelijke doel is om Indiase bedrijven te betrekken Het is opmerkelijk dat veel van de startups die protectionistische regelgeving zoeken, hebben geprofiteerd van internationale investeerders, sterker nog, enkele van de grootste leden van de lobbygroep delen – Flipkart, Ola, Hike, Grofers en Quikr – SoftBank van Japan als een investeerder.

"Het is onze bedoeling om met de overheid samen te werken om het te ontwikkelen. We hopen dat de organisatie dit mogelijk zal maken," zei een woordvoerder van SoftBank aan CNBC in een verklaring.

Flipkart, Hike en Grofers wilden niet dat CNBC uitlegde waarom rapporteer deelname aan de Indiatech-groep. 19659006] Protectionisme

eist dat de Indiase overheid tussenkomt en lokale bedrijven beschermt als onderdeel van een verhaal dat zich al meer dan een jaar voorbereidt. Het is opmerkelijk dat de mede-oprichter en CEO van Flipin, Sachin Bansal, afgelopen december op een conferentie heeft voorgesteld dat de Indiase regering zou moeten "doen wat China 15 jaar geleden deed en de wereld vertellen dat we uw kapitaal nodig hebben, maar we hebben het nodig Niet uw bedrijven. "

Bhavish Aggarwal, de CEO en oprichter van Ola, nam ook deel aan het voorstel van Bansal:" Er is een verhaal over innovatie dat niet-Indiase bedrijven vertegenwoordigen, maar het echte gevecht gaat niet over kapitaal "Markten worden vervormd door kapitaal", zei hij destijds.

Hun meningen werden beantwoord door industrieleiders met een gemengde reactie, waarvan sommige wezen op de ironie dat Flipkart en Ola veel van hun kapitaal putten bij buitenlandse bedrijven Sommigen zeggen echter dat de inzet te hoog is om niet-actief te handelen.

"Als de overheid niet wakker wordt, "Silicon Valley vernietigt een groot deel van zijn ondernemende ecosysteem en daagt zijn leidende retail- en technologiebedrijven uit." Vivek Wadhwa, een technologie-ondernemer en een gedistingeerde collega aan Carnegie Mellon University's College of Engineering, vertelde CNBC: "Buitenlandse bedrijven krijgen enorme hoeveelheden privégegevens over elke Indiase burger – zelfs meer dan de Indiase regering. Facebook en Google zullen het hebben De hulpmiddelen om de publieke opinie in India te beïnvloeden en de verkiezingen te beïnvloeden zijn gevaarlijk voor elke democratie, "voegde hij eraan toe, en zei dat de regering van China zou moeten leren wat Silicon Valley-giganten toestaan Het domineren van het internet zou lokale bedrijven schaden.

Chinese bedrijven concurreren nu met Silicon Valley en bedrijven zoals Tencent en Alibaba zijn marktleider op internet, vorige maand behaalde Tencent in China een marktkapitalisatie van $ 500 miljard

] In dit opzicht zei Vijay Shekhar Sharma, de oprichter van het e-commerce- en elektronisch betalingsbedrijf Paytm, in een recente Twitter-post: "India Lets the Modern World East India companies bezitten hun internet. "

Alibaba gebaseerde Paytm wordt geconfronteerd met warmte van de diensten van internationale bedrijven, en de portemonnee-applicatie, die wordt gebruikt door meer dan 200 miljoen gebruikers in het land, is de laatste tijd aan het groeien, maar andere bedrijven zijn er wel in geïnteresseerd Google lanceert in september de Tez-betalingsapp voor India, dat al 12 miljoen abonnees heeft, en is van plan om een ​​betalingsoptie te integreren met Facebook's WhatsApp, die door meer dan 200 miljoen gebruikers in India wordt gebruikt Paytm weigerde commentaar te geven op dit verhaal.

Sommigen waarschuwen echter dat het een imitatie is van een vergelijkbare benadering als China zou mislopen.

"Het is contraproductief om China selectief te bekijken en het uitkiezen van stukjes protectionisme die we leuk vinden, "zei Prasanto Roy, vice-president en directeur van de Internet, Mobile and E-commerce Council bij de National Association of Software and Services Companies – een branchegroep die in 1988 werd opgericht voor de toen opkomende software- en IT-industrie in India. "Protectionisme is een tweesnijdend zwaard en elke poging om handelsbelemmeringen te vergroten zou meer kwaad kunnen doen dan India helpen als er wederkerigheid is." Denk eraan, de IT-industrie van $ 150 miljard (twee derde van de software) en dienstenexport): "We zijn bankierend op een open, niet-protectionistische wereldmarkt," voegde hij eraan toe.

Ogen zijn nu bij de overheid, maar niet iedereen gelooft dat New Delhi nieuwe wetten zal invoeren om lokale technologiebedrijven te helpen.

"De overheid wil dat investeerders en buitenlandse bedrijven naar India komen en meer banen en kansen creëren in het land. Ik denk niet dat de overheid enige actie zou ondernemen om buitenlandse bedrijven op enigerlei wijze te kwetsen, "zei Satish Meena, een analist bij Forrester Research.

Ambtenaren van het ministerie van industriebeleid en ontwikkeling waren niet beschikbaar voor commentaar 19659006] A Changing Market

De recente toevoegingen aan Amazon, Uber en Netflix in India, evenals de agressieve uitbreiding van bedrijven door Facebook, Microsoft en Google hebben de dynamiek van de lokale markt veranderd, maar de tafel concurreert niet met een Indisch bedrijf ze winnen zelfs in categorieën waar binnenlandse bedrijven een first-mover advantage hadden.

Flipkart en Snapdeal namen samen in 2015 75 procent van de online retailmarkt in India voor hun rekening, maar volgens financiële dienstverlener Morgan Stanley is er veel veranderd: Flipkart en Amazon India worden marktleiders en Sna pdeal, dat recent de fusiebesprekingen met Flipkart eindigde, zonder succes, heeft zijn stempel gedrukt

In oktober kondigde Amazon India aan dat het op meer dan 44 procent van het totale klantenaandeel en meer dan 42 procent van de totale transacties tijdens het Diwali-festival vertrouwde op gegevens van derden van marktonderzoeksbureau Kantar. Amazon heeft zijn Prime Subscription-service, die vorig jaar in India werd gelanceerd, gecrediteerd om de verkoop te stimuleren.

Graphics: de app van Amazon India overtrof onlangs Flipkart's app op de maandelijkse Active User-mijlpaal, nummers van 7 Park Data. 19659003] Hetzelfde is het lot van de Ride Hailing-dienst Ola, die enigszins succesvol was, maar alleen door kapitaal te verbranden met een snelle clip om Uber onder controle te houden. Het haalde in oktober $ 1,1 miljard op bij beleggers, waaronder Tencent en SoftBank, naar schatting $ 7 miljard, en verwacht de komende weken nog eens $ 1 miljard op te halen.

Deze investering, een bron die bekend is met de zaak, wordt geleid door SoftBank, die nog eens $ 600 miljoen wil inzetten op het bedrijf.

Ola behoudt zijn marktleidende positie in het land en bedient meer dan 100 steden, maar Uber haalt snel in. Beide bedrijven proberen het aantal reizen op hun platformen te verhogen door reiskosten te subsidiëren.

"We groeien ongelooflijk snel, met de nadruk op de statistieken en functies die er het meest toe doen: betrouwbaarheid, snelle aankomsttijden en de beste klantenservice", zei een Uber-woordvoerder. Ola weigerde commentaar te geven.

Zelfs India en Amazon India hebben het idee sterk bekritiseerd dat het geen Indiase bedrijven zijn. Amazon India is een "volledig in India geregistreerd bedrijf en even Indiaas als elk ander", zei een woordvoerder. "We hebben consequent onze steun behouden voor de gratis ondersteuning van kapitaalstromen, en de vrije stroom van kapitaal is niet alleen goed voor klanten, maar ook voor het creëren van banen, infrastructuurontwikkeling, ontwikkeling van kleine bedrijven en de economische ontwikkeling van India."

Over India zei dat het werd "geleid en bezet door lokale teams die hun steden beter kennen dan wie dan ook, waardoor wereldwijde expertise naar India werd gebracht, maar zonder een eersteklas aanpak niet in staat zou zijn geweest waar te komen wij zijn vandaag. "

Uber heeft $ 1 miljard geïnvesteerd in het land en Uber-CEO Dara Khosrowshahi zei onlangs op een conferentie dat het bedrijf in een sterke investeringsmodus in India verkeert.

Leave A Reply

Your email address will not be published.